אופטימיזציה של מנועי החיפוש האורגניים של גוגל (SEO) מתייחס לטכניקות שמשמות לשיפור הדירוג של אתר אינטרנט במנועי חיפוש. המטרה של קידום אורגני בגוגל היא שהאתר יופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, מכיוון שהדבר יגדיל את הסבירות שהאתר יגיע לגולשים.
ישנם גורמים רבים שמשפיעים על דירוג האתר בגוגל. והנה חלק מהחשובים שבהם:
- אופטימיזציה בתוך האתר: אופטימיזציה בעמוד מתייחסת לטכניקות המשמשות לביצוע אופטימיזציה של דפי אינטרנט בודדים על מנת לדרג גבוה יותר ולהרוויח תנועה רלוונטית יותר במנועי החיפוש. זה כולל דברים כמו שימוש בתגי כותרת, תיאורי מטא ותגיות alt.
- אופטימיזציה מחוץ לאתר: אופטימיזציה מחוץ לדף מתייחסת לטכניקות המשמשות לשיפור הדירוג של אתר אינטרנט על ידי קבלת קישורים מאתרים אחרים. גוגל רואה בקישורים מאתרים אחרים הבעת אמון באיכות האתר. ככל שלאתר יש יותר קישורים איכותיים המפנים אליו, כך גדל הסיכוי שהוא ידורג טוב בתוצאות החיפוש.
- תוכן טוב באתר: גוגל מעריכה אתרים בעלי תוכן איכותי, אינפורמטיבי ומקורי. חשוב לעדכן אתר באופן שוטף בתוכן חדש ורלוונטי על מנת לשמור על מעורבות המבקרים ולשפר את דירוג האתר.
- חווית משתמש: גוגל רוצה לספק למשתמשים שלה את החוויה הטובה ביותר האפשרית, ולכן היא לוקחת בחשבון דברים כמו מהירות הטעינה של אתר וידידותיו לנייד בעת דירוג אתרים.:
- ביצוע מחקר מילות מפתח: על מנת לקבוע לאילו מילות מפתח למקד, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח. ניתן לעשות זאת באמצעות כלים כמו מתכנן מילות המפתח של Google AdWords או Google Search Console. על ידי זיהוי מילות המפתח הרלוונטיות ביותר לאתר ובעלות נפח חיפוש גבוה, ניתן לבצע אופטימיזציה לאתר לאותן מילות מפתח ולשפר את דירוגו.
חוץ מהקידום של האתר עצמו בגוגל אפשר לעשות פרסום ביוטיוב ולהעלות לשם סרטונים כדי שיקבלו גם חשיפה ביוטיוב, וגם שיתאנדקסו בגוגל בתוצאות החיפוש. וזה מעולה לקידום אתרים מכיוון שאתה תופס נפח נוסף בגוגל חוץ מהאתר שלך שכבר קיים שם.
כמו כן ניתן לעשות קידום לאתר בכל רחבי הארץ מקידום אתרים בירושלים ועד קידום אתרים בחיפה על ידי מקדם אתרים פרילנסר מקצועי או חברת קידום אתרים.